Ještě než
Poetika vydá svou druhou desku, přichází s klipem "Padám". Ten tematicky a vizuálně navazuje na předchozí
"Múzu".
"V 'Múze' jsme unikali našim představám, které se nám snažily symbolicky černým pytlem přes hlavu sebrat naši identitu. V 'Padám' nás tyto depresivní představy svazují provazy, ze kterých se sice dokážeme urvat, ale oheň, který je metaforou na spalující domněnky, nás dostihne a na konci klipu nás zmíněné představy táhnou na dřevěném povozu vstříc neznámému osudu, který chceme odkrýt v následujících videoklipech," poodhaluje koncepční pojítko zpěvák Ondřej Brejška.
"Song 'Padám' je bezesporu svým zněním i obsahem pochmurný a s klukama jsme chtěli ukázat jinou stránku Poetiky. Byla pro nás výzva promluvit o našich osobních problémech formou písně, protože to není něco, o čem bychom vyprávěli všem na potkání. Zároveň si ale uvědomujeme, že je dobré o tom mluvit, a právě písní 'Padám' můžeme dodat odvahu lidem s podobnými problémy, kteří je v sobě doposud skrývali. Avšak žádný strach, z Poetiky se nestal sebevražedný oddíl, jen jsme teď na chvíli namočili štětec do černé barvy a ty veselé máme stále na paletě našich barev, se kterými tvoříme obraz druhé desky," dodává rapper Eduard Rovenský.
V klipu, za kterým stojí klasicky Ondřej Kudyn, si můžete všimnout nového bubeníka Davida Nevěčného, který nahradil Davida Hofferika.
"Natáčelo se dva dny od rána do noci a nejnáročnější bylo natáčení poslední scény, kterou jsme točili vlastně jako úplně první. Postavy, které reprezentují depresi a táhnou za provazy kluky na povozu, mají totiž celou hlavu omotanou několika vrstvami alobalu, tudíž nic nevidí a nedá se v tom skoro dýchat, takže slepé a přidušené deprese se nám rozutíkávaly a tahaly za provaz do všech směrů. Navíc se scéna natáčela na otevřeném poli, kde foukal studený vítr a kola dřevěného povozu v bahně zapadávala. Náročné a nebezpečné byly i scény se zapálenými provazy, protože jsme nevěděli, jak bude lano hořet a jak se bude při hoření chovat. Málem u toho shořel nejen Ondra Brejška, ale i Dan, který mi scénu nasvěcoval a schytal to od Ondry hořícím provazem, když s ním v zápalu role mrsknul. Kdyby si před obličej nedal světlo, který držel, tak teď vypadá jak Niki Lauda," zasvěcuje do zákulisí natáčení Rovenský.
Za mne dobrý počin, líbí se mi vývoj Poetiky. Už to zkrátka není rádoby rozjuchaná rádiovka. Za dobu, co muzikanti hrají, ušli kus cesty. Ohnivé scény působí efektně (až na ty hořící barely, které evokují devadesátky), dobrá hra se světlem a stínem u rapované části a hlavně konec dodávají snímku mrazivou záhadnost. Zajímavostí je, že jen pár desítek minut po jeho zveřejnění vydal
David Stypka se svou kapelou Banjeez cover songu ve folkovějším provedení.
7/10